Casestudy

Dimenzi

Benchmark Hoe goed scoren klantcontactcenters anno 2019

Voor veel organisaties is het maken van de volgende stap in klantcontact een grote uitdaging. Nieuwe technologieën zoals Artificial Intelligence bieden nieuwe mogelijkheden. En tegelijkertijd vraagt veranderend klantgedrag van de contactcenters dat ze wendbaar zijn en zich snel aanpassen. Op dit snijvlak van technologie en optimalisatie wil Dimenzi in gesprek komen met de grote contactcenters in Nederland. Om op een andere manier aan tafel te komen gaf Dimenzi prospex de opdracht voor een leadgeneratie aanpak gebaseerd op het genereren en delen van kennis en inzichten uit de markt.

Doelstelling.

  • Waardevolle inzichten verkrijgen uit de markt;
  • Voorspelbare funnel op basis van content- en telemarketing;
  • Warm aan tafel bij 30 toonaangevende klantcontactcenters.

Benchmark Relevant Klantcontact 2019

De prospex benchmark is een speciale leadgeneratie aanpak gebaseerd op combinatie van telemarketing, online onderzoek, social media en e-mailmarketing. In vijf heldere contactmomenten leggen we contact met de doelgroep  en zetten we de experts van Dimenzi warm aan tafel.

preview

Thema

Middels de benchmark Relevant Klantcontact onderzochten we waar organisaties staan met de optimalisatie van het klantcontact.

  • Hoe relevant is op dit moment hun huidige contact met klanten?
  • Waar liggen voor 2019 uw belangrijkste kansen voor verbetering?
  • Aan welke zaken wordt in de markt op dit moment de meeste aandacht besteed?

Content

Met het benchmarkonderzoek krijgt Dimenzi waardevolle inzichten op basis van echte input uit de markt.  En Dimenzi kan duurzaam relaties gaan bouwen door de kennis te delen die echt relevant is.

preview
preview

Benchmarkrapport – ruim 60 deelnemers

De informatie uit het onderzoek is omgezet in een gedegen en attractief onderzoeksrapport dat is gedeeld met klanten en de deelnemers aan het onderzoek.

Social Video – bijna 20.000 views en 340 comments

De managing partner van Dimenzi Wietse Westerhuis roept in een social video geïnteresseerden op het rapport te downloaden. Ruim 110 mensen hebben de video geliken en 340 mensen hebben een comment achtergelanten

preview

 

Landingspagina

Het rapport kan via de website van Dimenzi door geïnteresseerden worden gedownload

Blog – ruim 130 aanvragen voor download

De prospex benchmark is een speciale leadgeneratie aanpak gebaseerd op combinatie van telemarketing, online onderzoek, social media en e-mailmarketing. In vijf heldere contactmomenten leggen we contact met de doelgroep  en zetten we de experts van Dimenzi warm aan tafel.

preview

 

Marketing PR

Het meest nieuwswaardige resultaat uit het benchmarkonderzoek is vertaalt naar een prikkelend persbericht om maximaal earned media aandacht te genereren. Zo bleek dat maar ruim 60% van de klantcontactcenters niet tevreden is over hun huidige aanpak om de klantervaring te verbeteren. Bijna de helft gaf aan dat hun klanten ook vandaag de dag nog te veel moeite moeten doen om vragen beantwoord of opgelost te krijgen.

Feiten & Cijfers

 

150

aanvragen voor download van het rapport

 

Feiten & Cijfers

 

50%

conversie op deelnemers naar afspraak voor kennis delen

 

Relevante cases

Bekijk ze hier

Casestudy

Dimenzi

Benchmark Hoe goed scoren klantcontactcenters anno 2019

Bekijk de case

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven