Casestudy

Sales Improvement Group

De integratie van marketing en sales

Als toonaangevend advies- en trainingsbureau helpt Sales Improvement Group bedrijven met het verbeteren van commerciële inspanningen en resultaten. Sales Improvement Group is op zoek naar een nieuwe manier om met haar markt in dialoog te gaan en wil graag aan tafel bij organisaties die een stap willen maken in hun commerciële strategie. Het in de praktijk brengen van de principes van social selling is een goede route om als marktleider kennisleiderschap binnen het vakgebied te claimen op het gebied van Moderne Selling en tegelijkertijd concrete afspraken te realiseren met potentiële klanten. Vanuit deze gedachtegang koos Sales Improvement Group ervoor om samen met Prospex een content marketingcampagne op te zetten.

Wie is Sales Improvement Group?

Sales Improvement Group is een advies- en trainingsbureau dat bedrijven helpt met het verbeteren van commerciële inspanningen en resultaten. In 2003 ontwikkelde zij een nieuwe methodiek en werkwijze gericht op een integrale aanpak voor het verbeteren van salesstrategieën en het trainen van de gewenste vaardigheden. Sales Improvement Group kent inmiddels 40 Sales Improvement Professionals. Het uitgangspunt van Sales Improvement Group is dat elke investering in het verbeteren van het resultaat, minimaal 3 keer dient te worden terugverdient.

 

Referentie

‘’De samenwerking met Prospex heeft ons verschillende inzichten gegeven. Zo hebben wij gezamenlijk een whitepaper gecreëerd die veelvuldig werd gedownload. Mede hierdoor hebben wij het vooraf vastgestelde target, op gebied van afspraken met prospects, ruim behaald. Wel kunnen we constateren dat er nog voldoende mogelijkheden zijn om de afspraken kwalitatief sterker te maken. Alles bijeengekomen bewijst de samenwerking met Prospex dat marketing en sales elkaar versterken.’’

Door: Michel van Hesse
Directeur Sales Improvement Group

 

Doelstellingen en vraagstukken

Sales Improvement Group onderscheidt zich onder andere door strategie en uitvoering te combineren. Ook het verbeteren en aanpassen van commerciële processen en daar vervolgens de vaardigheden op af te stemmen en te trainen is een onderscheidende kracht. Om kwalitatieve afspraken te realiseren, met een grote kans op conversie naar sales, was het belangrijk om eerste zogenaamde kennisleiderschap te claimen onder potentiële klanten van Sales Improvement Group. Brand awareness werd gecreëerd door de content marketingcampagne, die Prospex heeft opgezet. Naast het doel om meer ruchtbaarheid te geven aan het thema Modern Selling was er ook het doel om kwalitatieve afspraken met prospects te realiseren voor de improvers en trainers.

Aanpak vanuit prospex

Prospex heeft samen met Sales Improvement Group een content marketingprogramma ontwikkeld waarbij er gedurende een aantal maanden diverse stukken content zijn gedeeld via de sociale mediakanalen van Sales Improvement Group. Om de week is er ofwel een blog, ofwel een social video gedeeld via LinkedIn en hierbij is het belangrijkste doel om autoriteit te claimen onder de potentiële klanten. Daarnaast wordt de doelgroep gestimuleerd om een waardevol kennis whitepaper te downloaden. Het whitepaper speelt in op trends binnen het vakgebied en die van invloed zijn op de huidige en toekomstige sales strategieën, processen en vaardigheden van commerciële bedrijven. Om de downloads van de whitepaper extra te stimuleren is er gebruik gemaakt van een betaalde social advertising campagne op LinkedIn. De potentiële klanten die de whitepaper hebben gedownload worden door Prospex gebeld en verleidt tot een videocall met een expert van Sales Improvement Group.

Feiten & Cijfers

 

500

aanvragen voor download van het rapport.

Feiten & Cijfers

 

20.000+

views op social video’s

Verloop van de samenwerking

Al in het eerste traject van 12 weken waren beide partijen enthousiast over de samenwerking. De social advertising moesten eerst nog wel op gang komen. Na diverse testen en optimalisaties stegen de conversies. Het whitepaper werd veelvuldig gedownload en telefonisch opgevolgd. Nadat de eerste flight gezien werd als een succes, hebben beide partijen gezamenlijk de samenwerking verlengd met nogmaals 12 weken. Gedurende die nieuwe samenwerking zijn de KPI’s aangescherpt en had Sales Improvement Group elke maand de mogelijkheid voor een stop & go.

Resultaten content

De gecreëerde content voor Sales Improvement Group was gericht om de downloads van de whitepaper te stimuleren. Daarnaast werd de content gebruikt om SIG als thoughtleader op gebied van modern selling te positioneren.

 Whitepaper- ruim 500 downloads

De whitepaper werd via de betaalde en de organische weg gedownload.

Whitepaper Trends en modern selling v5 cover

Views- meer dan 20.000 views

De directeur van SIG, Michel van Hesse, roept in een social video geïnteresseerden op het rapport te downloaden. 62 mensen hebben de video geliked en ruim 80 mensen hebben een comment achtergelaten.

SIG Hesse

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven