Casestudy

VCK Travel

Benchmark Van ticketprijs naar totaalplaatje

VCK Travel wilde, als specialist in het zakelijke reissegment in Nederland, onderzoek doen naar de mate waarin middelgrote bedrijven omgaan met het managen van processen en budgetten rondom zakelijke reizen. Het regelen van zakenreizen wordt door verschillende typen medewerkers in organisaties opgepakt. Om deze doelgroep te bereiken en hun behoeften te onderzoeken gaf VCK Travel opdracht aan ProSpex om een benchmark campagne uit te voeren.

Referentie VCK Travel

Het benchmark traject van ProSpex heeft ons verschillende voordelen gebracht. Enerzijds hebben we in een korte periode de situatie van onze doelgroep in kaart gebracht. Tegelijkertijd gaven veel deelnemers aan het rapport te willen ontvangen, waardoor opnieuw interessante gesprekken ontstonden. Hierdoor kunnen we onze visie en propositie aanscherpen en waardevolle content ontwikkelen. Daarmee profileren we ons als kennispartner die luistert naar de markt.

Door: Michael van der Woude
Manager Business Development VCK Travel

Wie is VCK Travel?

VCK Travel neemt de derde plaats in op het gebied van zakenreizen in Nederland met een open, eerlijke en inzichtelijke werkwijze. Het bedrijf is niet alleen transparant over de ticketprijzen, maar kijkt ook samen met de klant naar het complete kostenplaatje. Door die insteek groeit het bedrijf elk jaar, ook tijdens de jaren van economische teruggang. VCK Travel zet ook maximaal in op service. Het bedrijf biedt persoonlijke meerwaarde voor elke reis of boeking. De dienstverlening onderscheidt zich door deskundigheid en professionaliteit.

Vraagstuk & doelstellingen

VCK Travel was op zoek naar een manier om in contact te treden met bedrijven waar veel wordt gereisd. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het regelen van zakenreizen, waarbij een integrale aanpak bij het regelen en financieel/administratief afhandelen centraal staat. Men had behoefte om die visie te ijken bij doelgroepbedrijven. De resultaten moeten gebruikt kunnen worden voor het ontwikkelen van oplossingen en het in gesprek komen met prospects. Coherente leadgeneratie is gebaseerd op het delen van kennis en zorgvuldig opbouwen van een relatie. Het bedrijf wilde dus in dialoog gaan met de doelgroep. Dat maakt het mogelijk om leads te kwalificeren en op de juiste wijze op te volgen.

De ProSpex aanpak

Het uitvoeren van een benchmark lag precies in het verlengde van de behoefte bij VCK Travel. In circa vier maanden werd een uitgekiende mix van online onderzoek, social media, e-mailmarketing en telemarketing uitgerold. De start was een serie insight workshops die bestond uit een aantal interviews. In combinatie met desk research is hiermee in kaart gebracht welke onderwerpen momenteel spelen in de markt. Vervolgens zijn een thema en onderzoeksvragen voor de benchmark vastgesteld. Vervolgens werd de doelgroep via het telemarketingdeel uitgenodigd om deel te nemen aan de online benchmark. Na het verwerken van de uitkomsten van het onderzoek in een eindrapport, zijn afspraken gemaakt met prospects die een persoonlijk gesprek wilden voeren over de resultaten in het rapport .

Feiten & Cijfers

 

150

organisaties deden mee aan het benchmarkonderzoek.

Feiten & Cijfers

37

conversie op afspraken bij de presentatie van het benchmark rapport.

 

Leads resultaten

Ruim 400 organisaties zijn benaderd om deel te nemen aan het onderzoek. Daarvan hebben circa 150 de uitgebreide online enquête ingevuld. Uit dit forse responspercentage is af te leiden dat het integraal regelen van zakenreizen een actueel thema is voor de onderzoeksgroep. Een aanzienlijk deel van de respondenten was bereid om het rapport tijdens een persoonlijk onderhoud door te nemen.

Contentmarketing resultaten

De informatie uit het onderzoek is omgezet in een gedegen en attractief onderzoeksrapport dat is gedeeld met klanten en de deelnemers aan het onderzoek. Het rapport wordt ook via website door geïnteresseerden gedownload. De uitkomsten worden verder gebruikt om andere content te creëren, bijvoorbeeld op social media. Het rapport is dus de bron voor een stroom van informatie waaraan de markt behoefte heeft.

Contactpersoon

Jeroen Philippi

Strateeg

Wil je meer informatie over deze case en hoe wij je kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met mij op, ik vertel je er graag meer over.

Ja, ik wil graag meer succes

Relevante cases

Bekijk ze hier

Casestudy

Incentro

Benchmark Nieuw licht op Shadow IT

Bekijk de case

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven