Casestudy

VisionsConnected

Benchmark Zicht op samenwerkend vermogen

De doelgroep van VisionsConnected is pluriform. Bij elke organisatie zijn andere beslissers over innovatie van faciliteiten voor samenwerken en communiceren. Denk aan algemeen directeuren en/of eindverantwoordelijken voor verkoop, financiën of ICT. Om met de betreffende verantwoordelijken in contact te komen heeft ProSpex een benchmark campagne uitgevoerd.

Referentie VisionsConnected

De benchmark van ProSpex heeft ons een groot aantal leads opgeleverd. Het is duidelijk dat onze doelgroep zeer geïnteresseerd is in technologie om het samenwerkend vermogen te vergroten, bijvoorbeeld met behulp van videoconferencing. Door de benchmark breder te trekken dan alleen dit laatste onderwerp, creëren we meer ingangen bij prospect-bedrijven. Het rapport over de benchmark was een goede binnenkomer

Door: Raymond Alves
CEO en oprichter VisionsConnected

Wie is VisionsConnected

VisionsConnected is een internationaal opererende organisatie gespecialiseerd in managed en cloud gebaseerde videoconferencing services. De organisatie heeft klanten in meer dan 120 landen en kantoren in onder meer Amsterdam, Dubai, Londen, Brighton, Gent, Frankfurt, Lille, Luxemburg en Oslo. VisionsConnected is de enige managed video service provider in Europa is gecertificeerd conform de zeer strenge ISO27001 standaard voor informatiebeveiliging. Tot de klanten van het bedrijf behoren onder andere Politie Nederland, het Ministerie van Justitie en -Buitenlandse Zaken, Bugaboo en Tom Tom.

Vraagstuk & doelstellingen

Organisaties worstelen met de vraag hoe ze bestaande productiviteitssoftware op een veilige en gecontroleerde wijze kunnen integreren met nieuwe manieren van samenwerken en informatie delen. Een voorbeeld hiervan is de inzet van video-enabled communicatie, gekoppeld met bestaande protocollen, netwerken en systemen. Uitdaging hierbij is dat een omgeving voor unified communication schaalbaar, controleerbaar en altijd beschikbaar moet zijn. VisionsConnected biedt oplossingen op dit gebied. Het bedrijf had behoefte aan een nieuwe aanpak om zich op dit complexe gebied te profileren als kennispartner.

De ProSpex aanpak

De benchmark campagne sloot naadloos aan op de behoefte van VisionsConnected. Eerst is in beeld gebracht welke onderwerpen actueel zijn in de markt van online samenwerking en communicatie. Hiervoor is een serie insight workshops gehouden waarin medewerkers, klanten en prospects zijn geïnterviewd. Vervolgens is het campagnethema bepaald en werden de juiste onderzoekvragen voor de benchmark geformuleerd. Vervolgens zijn de geselecteerde personen in de database middels telemarketing uitgenodigd om deel te nemen aan de online benchmark. Na het verwerken van de uitkomsten van het onderzoek in een eindrapport heeft ProSpex afspraken gemaakt bij prospects voor de presentatie van het rapport.

 

Feiten & Cijfers

157

organisaties waren bereid om mee te doen aan het benchmarkonderzoek

Feiten & Cijfers

51%

van de benaderde deelnemers wilde een afspraak maken om het rapport door te spreken.

Leads resultaten

Een groot deel van de gebelde organisaties was bereid om de uitgebreide online enquête in te vullen. In het onderzoek was ook een aantal stellingen opgenomen die interessante resultaten hebben opgeleverd. Vervolgens heeft ProSpex de deelnemers gebeld met de vraag of ze het rapport tijdens een persoonlijk onderhoud wilden bespreken. Hiertoe was ruim de helft bereid!

Contentmarketing resultaten

De onderzoeksresultaten zijn toegelicht in een rapport dat een effectieve ingang blijkt te zijn. Bovendien wordt het rapport via website nog steeds door geïnteresseerden gedownload. Verder gebruikt VisionsConnected de uitkomsten om andere content te creëren, bijvoorbeeld op social media. Het rapport blijft dus een stroom van doelgroepgerichte informatie genereren.

 

Contactpersoon

Ron Betist

Sales & Leadgeneratie specialist

Wil je meer informatie over deze case en hoe wij je kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met mij op, ik vertel je er graag meer over.

Ja, ik wil graag meer succes

Relevante cases

Bekijk ze hier

Casestudy

Incentro

Benchmark Nieuw licht op Shadow IT

Bekijk de case

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?