Geschreven door:

Maxim Spek

Directeur

Maxim Spek

Blogartikel

Hoe vul je de funnel voor 2017? Ontstijg de paradoxen

We schrijven november 2016. Nog net genoeg tijd voor de commerciële eindspurt. Maar ook de tijd om plannen voor 2017 te maken. Een nieuw jaar vol beloften en uitdagingen. Hoe ga je de targets halen. Hoe kom je aan voldoende nieuwe leads. Hoe krijg je grip op de funnel? In dit blog ontstijg je de paradoxen…

1 Blog Hoe vul je de leadfunnel voor 2017 Uitgelicht

Gouden ei

De blogosphere staat vol goedbedoelde tips hoe je je marketing succesvoller kunt laten zijn. Dat je aan de slag moet met marketing automation. En dat contentmarketing toch echt het gouden ei is.

Het feit is: je weet het allemaal wel. Zeker na al die duizenden goedbedoelde nieuwsbrieven. Of na dat webinar waar je je voor hebt ingeschreven (en misschien toch niet hebt bekeken?). Hoeveel dure congressen zijn er inmiddels wel niet aan besteed?

Onze paradox, die van ProSpex, is dat we je graag vertellen hoe wij iedere dag klinkende leads genereren voor onze B2B klanten. En welke lessen jij daaruit kan trekken. Maar ja: je krijgt al zoveel nieuwsbrieven, blogs en aanbiedingen voor webinars. Dus ook deze zal je wel niet lezen.

En toch… toch zou het goed zijn als je even doorleest.

Jouw paradox

Want dan kom ik op jouw paradox. Jij, Marketing Directeur. Commercieel Directeur. Business Developer. Jouw paradox is dat je niet weet wat je niet weet. Hoe je marketing en sales slim kan laten samenwerken. Beter kan laten renderen. Meer waarde voor, maar ook door je klanten kan laten genereren. Toch doe je het niet. Je pakt niet door. Je blijft grotendeels doen wat je altijd deed.

En wij weten waarom… Omdat jouw bedrijf nog in termen van sales en marketing denkt. En niet in de universele kracht van het gezamenlijk bouwen aan relaties.

Stel je voor dat we elkaar even treffen. Dan zou ik je laten zien welke stappen je nu kan zetten om in 2017 echte relaties te bouwen van je leads. En hoe je met veel minder mankracht veel meer beweging krijgt in je funnel. Dan kon ik je laten zien verschillende contactmomenten in één logisch verband brengt. Hoe je de echte behoeften van je klant ontdekt, of liever nog: de latente behoefte weet te triggeren. Alleen met vertrouwen bouw je waardevolle relaties, dat is mijn visie op verkoop. Dat is mijn geheim om werkelijke nieuwe business te genereren.

Samen met heel veel grote maar ook kleine B2B bedrijven hebben we de geheimen ontrafeld voor echt succesvolle leadgeneratie. In de praktijk getoetst en via onderzoek gestaafd hebben we een methodiek ontworpen die marketing en sales samen gerichte ‘snipers’ ontwikkelt. Een logische combinatie van marktonderzoek, contentmarketing, email & telemarketing, social media en marketing automation en sales-trainingen. Wij geloven niet in 1 gouden ei. In onze ervaring gaat het om een mix van oude en nieuwe methodieken. Maar vooral om het consequent en puur gericht zijn op het bouwen van relaties.

Benchmark 2017

Heb ik je aandacht? Mooi. Dan is het tijd om ook verder te werken aan onze relatie. Jij kan beginnen door eens te grasduinen door onze kennisbank. Maar je kan ook mij ook uitnodigen voor een kop koffie. Of jezelf trakteren op het benchmarkrapport 2017. In ieder geval tot snel!

DOWNLOAD HET RAPPORT

Deel jouw mening

Wij horen het graag

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?