Content marketing is voor de meeste B2B organisaties geen experiment meer, maar het is vaak nog een grote uitdaging om content te converteren in concrete sales leads. Relevantie is het toverwoord voor het creëren van duurzame en structurele leadgeneratie aanpak.
Na inspirerende edities eerder dit jaar staat de Quickstart van 4 oktober in het teken van de volgende stap in content marketing. Hoe zorg je dat je écht relevant wordt voor je doelgroep en hoe kan je marketing aanpak slimmer en persoonlijker maken?
Quickstart
In een korte ochtendsessie met een broodje en een kop koffie krijg je inzicht in de huidige uitdagingen in de markt en delen we de laatste ontwikkelingen op gebied van content marketing. Data ligt aan de basis van een succesvolle marktbenadering en is essentieel om relevant te zijn. Onze partner Altares Dun &Bradstreet neemt ons mee in hoe slimme marketeers data inzetten, nu én in de toekomst. Daarnaast bieden we in breakout sessies voldoende ruimte voor inhoudelijke verdieping en tijd om te netwerken.
Data en locatie
4 oktober – Locatie: ProSpex/ Amsterdam Sloterdijk
Programma
08.30 - 09.00 uur Ontvangst met ontbijtbuffet
09.00 - 09.45 uur Next step in Content Marketing
09.45 - 10.30 uur Data Intelligence, wat doen succesvolle marketeers slimmer?
10.30 - 11.00 uur Pauze en netwerken
11.00 - 12.00 uur Breakout sessies
Next step in Content Marketing - prospex
Marketing in B2B zet elk jaar een stap in volwassenheid. Content marketing is geen experiment meer, maar een belangrijk onderdeel van de leadgeneratie activiteiten en de brug tussen marketing en sales wordt steeds vaker geslagen. Er zijn echter nog wel wat uitdagingen. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat content converteert en structureel bijdraagt aan inkomende leads? Relevantie is hierin het toverwoord. Met huidige technieken is het mogelijk om steeds persoonlijker én dus relevanter te communiceren met je doelgroep. Social selling is de ultieme vorm van persoonlijk contact, maar denk bijvoorbeeld ook aan gepersonaliseerde marketing automation flows en het inrichten van je website met ‘liquid content’.
Data Intelligence – wat doen succesvolle marketeers slimmer – Altares Dun & Bradstreet
Data is essentieel voor een succesvolle leadgeneratie aanpak. Het is onmogelijk om een goede marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren zonder een goede én opgeschoonde database en de inzichten die uit die base komen. Altares Dun &Bradstreet neemt ons mee in hoe slimme marketeers data inzetten en geeft een kijkje in de toekomst. Welke technieken en intelligentie zijn voor jou de volgende stap?