Het gebruik van LinkedIn is met 30% toegenomen het afgelopen jaar. De B2B-marketeers hebben dat inmiddels door en produceren volop content. Sales wordt getraind en deelt netjes de content die marketing produceert. En toch is ruim 2/3 van de bedrijven ontevreden met de resultaten*.
Het gedrag van de B2B-koper verandert in een rap tempo en ze worden steeds kritischer. B2B-kopers gaan inmiddels zelf actief op zoek naar relevante informatie voor hun probleem. E-mail wordt steeds minder goed gelezen en koper vinden hun informatie via Google of social media. Daarbij wordt bedrijfscontent steeds vaker genegeerd, omdat het te veel overkomt als reclame.
Verander mee met de nieuwe wereld van B2B-marketing en -sales
De sleutel tot succes lijkt een persoonlijke, online benadering te zijn. De prospect wil verrast worden met inzichten in elke fase van de funnel. Jouw sales- en marketingteam heeft een nieuwe aanpak nodig, gebaseerd op kennisdelen en social networking. Hiervoor zoek je naar antwoorden op de volgende vragen:
- Hoe bereik je de B2B-beslissers wel?
- Hoe maak je content die converteert?
- Hoe ziet het salesteam van de toekomst eruit?
- Wat zijn de huidige eisen aan een salesgesprek?
Prospex is inmiddels 15 jaar actief in de B2B en bedient met zo’n 40 collega’s ruim 70 klanten zoals Siemens, OutSystems, Nestlé, BMW, Verint en vele MKB bedrijven. Maandelijks delen wij onze kennis in gratis webinars, samen met een aantal van onze business partners.
Meer info over de verschillende webinars en de data vind je via de knoppen hieronder. Schrijf je snel in!
*Bron: de nationale benchmark: Social Selling Readiness Assessment.
De 4 belangrijkste trends voor 2022 in B2B leadgeneratie