Publicatie

De Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2018

Grip op sales

Commercieel directeuren zijn in ‘De Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2018’ erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Ondanks dat 59% van de deelnemers in 2017 een groei noteert van meer dan 5% is twee op de drie niet tevreden over het succes van hun leadgeneratie!

Deze en nog vele andere insights zijn terug te vinden in de achtste editie van de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark. Dit jaar staat de Benchmark volledig in het teken van grip op sales. Wat zijn de drivers voor omzetgroei? Welke onderdelen van je marketing- en verkoopmix kun je verbeteren? Hoe ver is zakelijk Nederland met de adoptie van Marketing Automation of Account Based Marketing?

De voorspelbare salesfunnel: voldoende ruimte voor verbetering!

  • 24% geeft aan te investeren in gemiddeld 10 of meer contactmomenten. 33% is echter nog niet tevreden over de huidige leadgeneratie.
  • Het gebruik van Content Marketing en Marketing Automation neemt niet verder toe. Ruim 40% heeft moeite met het maken van onderscheidende content die converteert.
  • Het effectiever inzetten van Social Selling door sales wordt gezien als dé kans op verdere omzetgroei.

Lees alle uitkomsten en andere visies van vakgenoten. Krijg inzicht in de drivers voor groei en hoe deze in te zetten in je marktbewerking.

Heb je ons ook al gehoord op de BNR Nieuwsradio?

Vraag het benchmarkrapport nu aan

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Nieuws

Grip op je sales in 2018: wat doen succesvolle bedrijven slimmer?

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018