Vraag de consultancy benchmark nu aan

Publicatie

De Consultancy Benchmark grip op acquisitie 2018

Grip op Acquisitie

 

Het netwerk van partners en consultants is bij veel adviesbureaus nog altijd de belangrijkste bron voor het vinden van nieuwe opdrachten. Die aanpak kan effectief zijn, maar de omzet verdubbelt niet als zij twee keer zo veel gaan netwerken. Snelle groeiers in de markt hebben een effectief acquisitiemodel, dat begint met een doelgericht leadgeneratieproces en een helder inzicht in de acquisitiekosten.

Deze en nog vele andere inzichten zijn terug te vinden in deze editie van de Benchmark: Grip op Acquisitie in Consultancy: Wat doen snelle groeiers slimmer? Welke onderdelen van je acquisitieproces kun je verbeteren? Wie brengen de meeste klanten binnen. Hoe ver is de adviesbranche in Nederland met de adoptie van Social Selling en Marketing Automation?

Het grootse verbeterpotentieel zit voor de meesten in het begin van het salesproces:

  • In beeld komen bij nieuwe opdrachtgevers, 68% ziet dit als de grootste uitdaging.
  • Bureaus die meer investeren in marketing scoren op alle aspecten van het leadgeneratie proces beter.
  • Zij voorzien consultants van warme leads zodat het acquisitieproces sneller en succesvoller kan verlopen.

Lees alle uitkomsten en andere visies van vakgenoten. Krijg inzicht in de drivers voor groei en hoe deze in te zetten in je marktbewerking.

 

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven