Onze werkwijze

Blauwdruk van een succesvolle leadgeneratie campagne

Leer ons kennen

Onze werkwijze

Blauwdruk van een succesvolle leadgeneratie campagne

Veel van onze prospects zijn op zoek naar alternatieven voor ‘Cold Calling’ campagnes.  De afgelopen jaren hebben we dan ook vele soorten leadgeneratie campagnes getest. Hierbij zetten we vaak een combinatie in van marktonderzoek, contentmarketing, e-mailmarketing, telemarketing, social media en marketing automation. Belangrijkste doel wat we hierbij voor ogen hebben is de verkopers pas aan tafel te zetten op het moment dat de prospect al is opgewarmd zodat de kans op deals toeneemt. Daarnaast genereren we een waardevolle stroom kwalitatieve leads gebaseerd op het delen van kennis.

1

Wie ben jij?

Onze eerste stap is helder krijgen wie je bent. Welk specifiek en dringend probleem los je op voor je doelgroep, en hoe onderscheidend doe je dat? Waarom koopt een klant van jou?

2

De doelgroep

Vervolgens luisteren we naar je doelgroep. Hierbij starten we met een analyse van je huidige klanten- en prospectbase. Aan welke klanten verdien je nu geld? Zo bepalen we de werkelijke marktpotentie. Het goud van elke campagne. Hierna definiëren we de buyer persona’s op basis van gesprekken met prospects en (ex-)klanten. Zo helpen we je organisatie denken in gestandaardiseerde klantprofielen gebaseerd op gedrag en doelen.

3

De content

In de volgende stap geven we uiting aan de contentstrategie. Welk domein gaan we claimen? Welk spannend thema sluit goed aan op je onderscheidend vermogen? Samen ontwikkelen we content die aansluit op de verschillende buyer persona’s. Krachtige content is vaak gebaseerd op kennis over de doelgroep zelf. Hiertoe zetten we regelmatig onze benchmark methodiek in.

4

De contactstrategie

Ten slotte maken we een keuze welke kanalen en tools we gaan inzetten. Variërend van social, marketing automation tot telemarketing. In een succesvolle contactstrategie heeft elk individueel contactmoment relatie bouwen als doel. Langs het gekozen thema verbinden we alle contactmomenten tot een logisch geheel.

5

Herhalen

De kracht zit in herhaling. Gemiddeld 7 tot 9 relevante contacten zijn nodig voordat een prospect klaar is voor koop. Middels onze marketing automation tooling brengen we de leadfunnel helder in beeld.

Het communiceren van relevante informatie, op het juiste moment en aan de juiste doelgroep brengt u van koud contact naar een warme relatie.

Genoeg over ons

Vertel iets over jezelf

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?