Benchmark

Leadgeneratie middels onderzoek

Diensten

Benchmark

Leadgeneratie middels onderzoek

De ProSpex benchmark formule

De ProSpex benchmark formule is een leadgeneratie aanpak gebaseerd op het delen van kennis. De aanpak is een gestroomlijnde combinatie van online onderzoek, social media, e-mailmarketing en telemarketing. Met de benchmark formule bouwen we stap voor stap aan goede relaties met jouw prospects. En zetten we je verkopers pas aan tafel op het juiste moment. Onze benchmark formule bestaat uit vijf heldere stappen en duurt 17 weken. Het is een uitgekiende formule die jouw organisatie kennis, content en leads oplevert. Klanten als ITON, CTB xRM, LeasePlan, Incentro, International Card Services, SRK Rechtshulp, Dutchict, MMIT en vele MKB bedrijven gingen je al voor.

PRX Diensten bijgevoegd benchmark

Wat levert dit je op?

Belangrijk voordeel van deze aanpak is de hoge kwaliteit van de leads. Het verkoopteam zit pas aan tafel wanneer de prospect reeds is opgewarmd met een serie relevante contactmomenten. Doordat contacten worden uitgenodigd deel te nemen aan een onderzoek wordt tevens een relatie gestart met bedrijven die minder ontvankelijk zijn voor een push en/of koud bellen aanpak. Kortom: het verkoop team wordt prominent gepositioneerd. Krachtig is dat al heel veel van de prospect bekend is omdat in het onderzoek veel relevante zaken worden uitgevraagd.

Voeg daaraan toe het waardevolle rapport met actuele inzichten uit de markt in plaats van de ouderwetse brochure. Hiermee leggen we de basis voor een krachtige contentstrategie gebaseerd op kennis over de doelgroep. De ‘claim’ als opinieleider is gelegd. Kortom een gerede kans op een aanzienlijke conversieverbetering van afspraak naar order.

Leads voor de korte en lange termijn

  • Alle contacten in de database worden zoveel mogelijk geactualiseerd.
  • We genereren extra leads via social media en bestaande opt-in email adressen.

Campagne flow

De benchmark formule is opgebouwd uit een aantal relevante contactmomenten.

1. De aanpak start met het verleiden van zoveel mogelijk bestaande prospects via social media en e-mailmarketing. Daarnaast benaderen we nauwkeurig geselecteerde “koude” prospects via telemarketing. Met deze contactmomenten inventariseren we de behoefte en in hoeverre men daadwerkelijk past in het gewenste profiel.

2. Na ieder positief gesprek ontvangt de prospect een e-mail met de bevestiging van de uitnodiging. Via de link starten ze de online vragenlijst.

3. Direct na het invullen van het onderzoek volgt een nieuw relevant contactmoment: de prospect ontvangt zijn/haar eigen resultaten en kan deze in een oogopslag vergelijken met die van de overige invullers.

4. Als voldoende prospects aan het onderzoek hebben meegedaan, analyseren we de antwoorden en trekken de richtinggevende conclusies. Het benchmarkrapport wordt vervolgens samengesteld en aantrekkelijk vormgegeven. Het team van ProSpex zorgt dat jouw sales-mensen het rapport gericht kunnen presenteren bij zoveel mogelijk gekwalificeerde bezoekafspraken. Als het rapport wordt gepubliceerd, wordt de doelgroep via e-mail, social media en telemarketing opnieuw benaderd.

5. Bij contactmoment 5 zit de verkoper aan tafel bij een opgewarmde lead. Dit gesprek zal een inhoudelijk karakter hebben, gericht op het bouwen aan de relatie.

6. Op basis van het benchmarkrapport regisseert ProSpex zorgvuldig de volgende contactmomenten. Vaak worden hierbij Blogs, whitepapers en evenementen ingezet teneinde de relatie met de prospects verder uit te bouwen.

Feiten & Cijfers

30-60

Sales Qualified Leads (afspraken) levert onze benchmarkmethode gemiddeld op.

Feiten & Cijfers

28

benchmarks hebben wij in 2016 uitgevoerd voor onze klanten.

Een voorbeeld: het benchmarkonderzoek van ProSpex zelf

Onder het adagium ‘practice what you preach’ voert ProSpex jaarlijks een eigen benchmark onderzoek uit. Jaarlijks vragen we honderden bedrijven wat hen succesvol maakt op het gebied van B2B leadgeneratie. Interesse in de resultaten? Vul de vragenlijst in, dan ontvang je het rapport direct en krijg je een goed beeld bij de campagne flow.

Een voorstel voor jouw eigen benchmarkonderzoek?

Als je interesse hebt in een benchmarkonderzoek, bel of mail ons. We maken graag een passend voorstel voor je.

Contentmarketing onvoldoende ingezet bij sales

ProSpex heeft voor het zevende jaar op rij de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark uitgevoerd.
In dit onderzoek gaan we in op o.a. de volgende vragen:

  • Wat kan je leren van andere succesvolle B2B marketeers?
  • Waar laat je kansen liggen als B2B marketeer of verkoopmanager?
  • Is cold calling als onderdeel van de middelenmix nog zinvol?
  • Welke onderdelen van de marketing- en verkoopmix kan je verbeteren?

Download het rapport

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?