Contentmarketing

Leadgeneratie door kennis delen

Diensten

Content­marketing

Leadgeneratie door kennis delen

Contentmarketing en de digitale relatie

Content betekent inhoud en contentmarketing betekent dat je inhoud creëert die je via verschillende kanalen doelbewust verspreidt. Dat doel is het aangaan van een waardevolle relatie en zo stap voor stap je bezoekers via marketing qualified leads naar sales qualified leads, naar trouwe klanten converteren.

Contentmarketing wordt steeds belangrijker. Want: je klanten zoeken steeds makkelijker zelf via internet informatie in voorbereiding op een aankoop. Met contentmarketing zorg je ervoor dat je jouw prospects zelf gericht van de juiste informatie voorziet.

En omdat digitale contacten vluchtiger zijn, heb je meer (7 tot 9) contactmomenten nodig om het vertrouwen te winnen die een aankoop vergt. In ieder contactoment moet je iets zinnigs te vertellen hebben, dus goede content hebben voorbereid. Wij helpen je met het bedenken van de waardevolle opvolgende contactmomenten, zodat er een logisch verhaal ontstaat. Zo bouwen we een waardevolle relatie, die uiteindelijk tot verkoop leidt.

PRX Diensten bijgevoegd contentmarketing

Contentmarketing in vele vormen

Zoals je weet zegt een beeld meer dan 1000 woorden. En bewegend beeld kan nog overtuigender zijn. ProSpex helpt je dus met inhoud, maar ook met vorm. We hebben crossmediale marketingspecialisten die precies weten hoe je website, e-mailing, facebook-post, of whitepaper zo overtuigend mogelijk wordt. Want ieder contact telt en goede content levert meer dan de som der delen.

Feiten & Cijfers

72%

van de bedrijven was in 2016 bezig met contentmarketing.

Feiten & Cijfers

66%

van de bedrijven wil binnen 6 maanden een contentmarketing strategie uitrollen.

In welke fase zit je?

  • Beschik je al over alle kanalen, maar mis je het goede verhaal?
  • Heb je het goede verhaal, maar kan de conversie beter?
  • Of worstel je met de inrichting van je digitale kanalen?

Wij helpen je graag en gericht. We maken eerst een heldere scan van je huidige situatie en maken vervolgens een goed strategisch plan voor de contentmarketing opzet waarmee je je doelstellingen kan bereiken. Interesse? Bel of mail.

Contentmarketing onvoldoende ingezet bij sales

ProSpex heeft voor het zevende jaar op rij de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark uitgevoerd.
In dit onderzoek gaan we in op o.a. de volgende vragen:

  • Wat kan je leren van andere succesvolle B2B marketeers?
  • Waar laat je kansen liggen als B2B marketeer of verkoopmanager?
  • Is cold calling als onderdeel van de middelenmix nog zinvol?
  • Welke onderdelen van de marketing- en verkoopmix kan je verbeteren?

Download het rapport

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?