Marketing automation

Geautomatiseerd relaties bouwen

Diensten

Marketing automation

Geautomatiseerd relaties bouwen

Uit onderzoek van ProSpex blijkt dat 47% van de BV Nederland gericht op b2b van plan is marketing automation te gaan implementeren1. Daarnaast blijkt uit onderzoek 79% van de best presterende bedrijven al langere tijd marketing automation gebruikt2. En dat bedrijven die via marketing automation hun lead nurtering goed inrichten, 50% meer sales-qualified leads genereren tegen 33% lagere kosten3. Redenen genoeg om aan de slag te gaan met marketing automation!

1ProSpex Trendrapport 2015 ‘Leadgeneratie anno 2015
2Cleanster ‘Q3 2013 Marketing Automation Benchmark
3Forrester research

Wat is marketing automation?

Bent u bekend met de term ‘marketing automation’? Wat ProSpex betreft is dit niet zomaar een nieuwe hype, maar een fundamentele verandering van de manier waarop we een relatie met prospects aangaan en onderhouden. Een verandering die waarde en efficiency met elkaar verbindt, evenals sales en marketing.

Marketing automation is kort gezegd het digitaliseren van de communicatie om een waardevolle relatie aan te gaan. Het komt neer op het via software automatiseren van marktbenadering, het bewerken van leads en het verhogen van de conversie. Het basisprincipe is het creëren van heel gerichte stukjes content, die op het juiste moment, op basis van de juiste trigger, aan de juiste personen van de doelgroep worden overgebracht. Daarbij wordt de hele (digitale) middelenmix betrokken, van zoekmachines en e-mailings tot aan dynamische web-pagina’s en de inbound opvang van vragen. Marketing automation is dus techniek om efficiënt digitale relaties aan te gaan, te verdiepen en te converteren.

PRX Diensten bijgevoegd marketingautomation

Onze visie op marketing automation

ProSpex automatiseert niet om het automatiseren. We geloven dat inbound marketing valt of staat met de kwaliteit van de content. Pas nadat we het grondig hebben getest met verschillende content strategieen in de doelgroep beginnen we met de marketing automation implementatie. We geloven dat marketing automation alleen werkt wanneer je weet welke content converteert en wanneer.

De voordelen van marketing automation

  • Marketing automation kan (mits goed toegepast):
  • Sales laten groeien, zowel voor nieuwe als terugkerende klanten.
  • De sales cyclus verkorten met 50%.
  • De sales deal vergroten.
  • De kosten per lead verlagen.
  • De totale sales en marketing kosten verlagen.
  • De samenwerking tussen sales en marketing teams verbeteren.

Feiten & Cijfers

50%

van de bedrijven in Nederland maakte gebruik van Marketing automation in 2016.

Feiten & Cijfers

84%

van de bedrijven geeft aan geen controle te hebben op communicatie-mix.

Aan de slag met marketing automation

Inmiddels implementeert ProSpex voor steeds meer klanten marketing automation omgevingen. Zo heeft ProSpex meerdere klanten geholpen met het opzetten van automated programs, lead scoring, CRM integratie en het adviseren van de klanten over hun sales en marketing cycles.

ProSpex is officieel Act-On Agency Partner. Dit partnership met Act-On biedt de klanten van ProSpex een aantal voordelen. Belangrijkste voordeel is dat ProSpex nieuwe klanten laagdrempelig kan laten instappen en meeprofiteren van haar eigen lage licentiekosten. Verder hoeft een nieuwe klant niet direct voor 12 of 24 maanden te tekenen maar kan een eerste eenvoudige pilot omgeving worden ingericht op basis van een contractduur vanaf 3 maanden. Zo kan marketing automation voor veel bedrijven direct al renderen.

Meer informatie?

We ontwikkelden een masterclass over de tips en valkuilen. Bekijk hier de videoregistratie en/of hier het verslag. Als u het liever persoonlijk bespreekt, dan graag. Bel of mail ons, dan maken we een afspraak.

De inzet van Marketing automation door B2B-bedrijven steeg in 2016 naar 50%!

ProSpex heeft voor het zevende jaar op rij de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark uitgevoerd.
In dit onderzoek gaan we in op o.a. de volgende vragen:

  • Wat kan je leren van andere succesvolle B2B marketeers?
  • Waar laat je kansen liggen als B2B marketeer of verkoopmanager?
  • Is cold calling als onderdeel van de middelenmix nog zinvol?
  • Welke onderdelen van de marketing- en verkoopmix kan je verbeteren?

Download het rapport

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?