Vacature

B2B Content Strateeg

Prospex is op zoek naar een B2B Content Strateeg. Iemand die weet welke content in B2B het beste werkt en hoe je met sterke verhalen kennisleiderschap kunt claimen. Of dat nu in een post van 280 tekens is, met een inspirerende blog of in een social video. Je bent zelf sterk met taal, maar snapt ook de rol van beeld. Talent en passie voor content vinden we het belangrijkste voor deze job, al komt een beetje ervaring met social media en contentmarketing ook goed van pas. Dus ben je op zoek naar een afwisselende functie met veel ruimte voor eigen initiatief? Lees dan snel verder!

Wat houdt de functie in?

Je werkt in een team van zo’n 40 relatiebouwers (sales, strategen, tekstschrijvers, graphic designers content marketeers & telemarketeers) samen aan mooie opdrachten voor verschillende grote bedrijven in de B2B. Maar je krijgt ook de kans om onze eigen social mediakanalen naar een hoger niveau te tillen.

Je werkt zowel campagnematig als op doorlopende basis voor hele mooie klanten. Samen met het klantteam zet je je in voor succesvolle content marketingcampagnes, waarbij jij een belangrijke rol speelt in het ontwikkelen van de storyline en het creëren van de content. Je redigeert long copy, creëert in een handomdraai sterke short copy en denkt inhoudelijk mee met het optimaliseren van de content.

Wat neem jij mee?

  • Je hebt ervaring met het maken van uiteenlopende vormen van content (blog, whitepaper, infographic, video) en de doorvertaling naar campagnes op sociale/digitale kanalen
  • Natuurlijke passie voor copy en een talent voor grammatica
  • Ervaring met het schrijven en redigeren van teksten en social posts is een grote pré
  • Je hebt kennis van B2B contentmarketing, marktonderzoek en SEO
  • HBO werk – en denk niveau en je hebt minimaal 2-4 jaar relevante werkervaring aan klant- of bureauzijde.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Wie ben jij?

  • Deze afwisselende functie vraagt een open mind in combinatie met een flinke dosis creativiteit en inlevingsvermogen in de behoefte van B2B beslissers
  • Eigen initiatief wordt zeer gestimuleerd: je bent leergiering en constant op zoek naar nieuwe manieren om engagement op content te verhogen
  • Je vernieuwt en probeert samen met copywriters en graphic designers de content grenzen te verleggen
  • Je werkt graag zelfstandig maar weet in het team ook een positieve (en kritische) bijdrage te leveren

Wat bieden wij jou?

  • Fulltime functie op onze locatie Amsterdam (32/36 uur bespreekbaar)
  • Een marktconform salaris
  • Laptop en mobiele telefoonvergoeding
  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling
  • Werken op een mooie plek in Amsterdam, in een jong team waarmee je ook regelmatig een biertje drinkt of een potje tafelvoetbal speelt

Wie is prospex?

Prospex is creatief specialist in content marketing en B2B-leadgeneratie. Wij ontwikkelen inventieve campagnestrategieën waarbij stapsgewijs kennis wordt gedeeld via alle relevante online en sociale mediakanalen. Onze kernwaarden zijn het uitgangspunt voor hoe we werken: samen, integer en ambitieus. En we vinden het belangrijk dat jij je daar in thuis voelt, want alleen dan is het gaaf om voor prospex te werken!

Reageren

Als jij hard werken niet schuwt, graag met ons successen viert en ‘digital’ jouw middle name is, stuur dan snel je CV en motivatie – in welke vorm dan ook – naar Maureen.

Contactgegevens

Recruiter: Maureen Overbeek Bloem
Telefoonnummer: 06 2425 1843
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven