people

De ambitieuze carrière van Mehmet als Strategic Key Accountmanager

Door: Mehmet Bolat // Strategic Key Accountmanager

Een passievolle jonge man. Begonnen als B2B telemarketeer. Is nu key strategisch accountmanager. En wil nog veel meer bereiken. Mehmet Bolat (33) loop inmiddels al acht jaar rond op de werkvloer. “Ik pak alle kansen die ik grijpen kan, ik geef 100% en laat elke dag zien wat ik in huis heb. Geloof me, dat wordt gewaardeerd!”

Voordat hij bij prospex begon te werken was Mehmet heel erg zoekende. “Op mijn 24e begon ik bij prospex, toen de tijd nog echt een Telemarketingbedrijf. Mijn ambitie was toen carrière maken in marketing en sales. Dat is zeker gelukt bij prospex!” Hij is lekker op weg. Vanaf het begin vond Mehmet de nieuwe kijk op marketing en sales heel interessant. Geen productpush, maar juist bouwen aan warme relaties. En wat kan hij dat toch goed. Dat resulteerde in meer verantwoordelijkheid en daarmee groeide zijn interesse voor het vak. “Vrij snel werd ik extern gedetacheerd als B2B inside sales bij een klant op het level accountmanager.” Hierdoor zat hij dicht bij het vuur en kon hij de klant van binnenuit bedienen. “Dit voelde als een enorme kans!”

‘Ik kreeg twee functies aangeboden; als junior team lead op de contactcenter en als junior content marketeer’

Indruk gemaakt – carrière pad

Daarna ging het snel. Mehmet werkte nog een tijdje vier dagen extern als accountmanager. Goed voor zijn persoonlijke ontwikkeling. “Ik zat er lekker in en dat viel op.” En dat uitte zich in een promotie. Hij kreeg twee functies aangeboden binnen prospex; teamlead contactcenter en junior content marketeer. “Hoe gecharmeert ik ook was, ik koos voor meer zekerheid: een vast contract bij een startup. Na een half jaar besloot ik toch terug te gaan naar prospex.” Waar hij alsnog aan de slag mocht als teamlead contactcenter. “Deze functie heb ik jaren met plezier en passie uitgevoerd. Totdat corona de boel verstoordde!”

‘Je krijgt hier zoveel ruimte om al je ideeën te onderzoeken en jezelf te ontwikkelen’

De boze C heeft het medialandschap enorm veranderd. Prospex kreeg hiermee een andere rol in de markt. “Van old school telemarketingbureau naar creatief contentmarketingbureau met leadgeneratie als einddoel. We begonnen met Social Selling en zo kon ik overstappen naar content marketing. In deze rol mocht ik pionieren en processen optimaliseren. Ik krijg daar enorm veel energie van. Weer zo’n super kans!”

Altijd op waarde geschat

Voor Mehmet voel prospex als thuiskomen. Hoe ambitieus je ook bent, je krijgt alle kansen om jezelf te ontwikkelen. “Er is genoeg ruimte om fouten te maken, als je maar leert van die fouten. Dat komt mooi uit, want ik wordt graag uitgedaagd door het onbekende. Dat houdt me wakker!”

“Ik merk dat ik gewaardeerd wordt. Er is nooit gekeken naar m’n leeftijd, afkomst of ervaring, maar juist naar wat ik te bieden heb. Een enorm belangrijk element in onze bedrijfscultuur.” Sinds kort is Mehmet key accountmanager voor grote klanten. Nog een mooie stap in zijn carrière. “Directie ziet me en geeft me vertrouwen. Daar ben ik enorm dankbaar voor!”