Blogartikel

We hebben het midden van onze funnel vernieuwd!

‘Eat your own dogfood’ of ‘Practice what you preach’ is al jaren het credo binnen ProSpex. Dat houdt in dat we iedere keer weer kritisch moeten zijn naar hoe we zelf omgaan met onze leadgeneratie. De houdbaarheid van de verschillende onderdelen in de lead funnel is beperkt en het midden van onze funnel, ons eigen domein www.prospex.nl waarin we klanten en prospects ontvangen was toe aan verandering. De eisen veranderen. Onze website bood onvoldoende ruimte voor het delen van onze kennis en ervaring. Reden dan ook dat we afgelopen jaar hard hebben gewerkt aan een nieuwe website, waarbij we kennisdelen nog meer centraal stellen. En hoe kunnen we beter kennis delen dan in een blog over de nieuwe website.

nieuwesite

De website als hub

Onze website is de ‘hub’ in de relatie met onze klanten en prospects.

Outside in

Het is ons eigen domein, onze visitekaart. Hier willen we kennismaken met bezoekers, onze bezoekers beter leren kennen en antwoorden bieden op getoonde interesse. Waar gewenst willen we graag weten wie ons bezoekt zodat we de dialoog persoonlijk kunnen maken en af kunnen stemmen op getoonde interesses.

Inside out

De website is ook onze springplank naar de online wereld. Wat we in onze eigen omgeving publiceren willen we wereldkundig maken. We delen het vanuit onze website op social media en vangen vanuit berichten op social media de echte geïnteresseerden weer op voor meer informatie. Kortom: onze website jaagt relaties aan en verdiept ze.

Het kritisch bekijken van onze eigen website leidde tot een lijst van wensen en eisen waarvoor een nieuwe website nodig was en we wilden deze weer laten aansluiten op de organisatie en de veranderde markt.

Gewaardeerde contactmomenten

Ervaring leert dat het op consistente wijze ontvangen en begeleiden van websitebezoekers leidt tot gewaardeerde contactmomenten. Tijdens de eerste fysieke afspraak  toont zich het vertrouwen dat online al is ontstaan.

momenten

Content, de brandstof van de dialoog

De dynamiek van de website bepaalt of mensen er vaker terugkomen en we daadwerkelijk online de dialoog kunnen starten. Het structureel brengen van relevante, aansprekende content vraagt een gestructureerde aanpak, tegenwoordig samengevat in de term content marketing.

Contentmarketing

Contentmarketing is de term voor het structureel en via diverse kanalen de juiste boodschap richten aan de juiste doelgroep(en). Een heldere contentstrategie geeft richting en de content geeft de tools om waardevolle relaties aan te gaan met de doelgroep(en).

Aan de hand van onze contentstrategie verleiden en verrijken we onze doelgroep met onze kennis en ervaring. Dit doen we in de vorm van blogs, whitepaper en video’s. De content hebben we nu gebundeld in onze kennisbank: prospex kennisbank

Contentvormen

De aard van de online contactmomenten verschilt en per contactmoment kan de informatie verschillen. Naast blogs, vooral het delen van visie, inzicht en ervaring op persoonlijke titel, groeit de ProSpex kennisbank continu met whitepapers en video’s. Waarom hebben we deze toegevoegd?

Whitepapers

Anders dan op een webpagina of op social media heb je in een whitepaper de ruimte om over een specifiek onderwerp de diepte in te gaan. Het is een prettig ruilmiddel: voor een waardevolle whitepaper zijn geïnteresseerden zeer genegen hun contactgegevens af te staan. Vaak het begin van een warme relatie en een grote lead-database.

Video’s

Mensen lezen niet, ze kijken liever. Dus boodschappen brengen we niet alleen in tekst over, maar verpakken we ook in een bij de doelgroep aansluitende video. Google weet dit en zorgt dat video’s goed vindbaar zijn. Dus om binnen een relatie boodschappen goed over te brengen, is video van steeds groter belang.

Contact frequentie, frequent contact

Het onderhouden van frequent online contact is een uitdaging. Als dit handmatig moet worden uitgevoerd is het een aanslag op elke organisatie. Reden dat we bij ProSpex al jaren onderzoek doen en ervaring hebben opgebouwd met het automatiseren van contactmomenten. Marketing automation is daarop het antwoord.

Marketing automation

Marketing automation is kort gezegd het digitaliseren van de communicatie om een waardevolle relatie aan te gaan. De mogelijkheden zijn enorm. Het op slimme wijze automatiseren van de online contactmomenten levert een intelligente marktbenadering, en een bewerking van leads waarmee de conversies worden verhoogd. Het basisprincipe is het creëren van heel gerichte stukjes content, die op het juiste moment, op basis van de juiste trigger, aan de juiste personen van de doelgroep worden aangeboden. Altijd startend in ons eigen domein, onze eigen website en de kennisbank achter onze website.

Eenvoud en integratie

Vanuit de content marketing en marketing automation wordt de hele (digitale) middelenmix betrokken. Van zoekmachines en e-mailings tot aan dynamische webpagina’s en de inbound opvang van vragen. In combinatie met marketing automation kunnen we via de website zeer efficiënt digitale relaties aangaan, deze verdiepen en uiteindelijk ook tot conversie komen

Zoals in de whitepaper '6 stappen naar marketing automation' wordt beschreven is het key om het simpel te houden. We hebben op basis van het maturity model verschillende contentflows opgezet waarin we content aanbieden die steeds aansluit bij herkenbare situaties en oplossingen voorstelt die leiden tot betere conversie in de leadgeneratie van onze klanten.

Optimalisatie

De website zoals je deze nu ziet is een MVP (minimum viable product), we zullen de komende weken en maanden meerdere updates uitrollen. We hebben voor deze aanpak gekozen omdat we zo sneller kunnen leren en anticiperen op de feedback die we krijgen vanuit de bezoekers. Wat er leeft in de markt verandert namelijk continu. Blijven luisteren en leren is essentieel.  

Gebruikersonderzoek is zeer belangrijk binnen webdesign. Het is vandaag de dag essentieel om te weten via welke devices de website wordt geraadpleegd, of de website steeds gebruiksvriendelijk is en de gebruikers de juiste informatie kunnen vinden en de geboden content en functionaliteiten aanzetten tot (inter)actie.

De crux van succesvol communiceren is het in de praktijk testen en leren wat je doelgroep van je wil. Dat doe je bijvoorbeeld via A/B testing: In de praktijk wordt bewezen welk ontwerp, tekst of aanbod beter aansluit bij jouw doelgroep en dus leidt tot een waardevollere relatie en betere conversies.

Kortom

De nieuwe website van ProSpex is een hub met één doel; samen de weg in slaan naar renderende relaties. We zijn benieuwd wat je ervan vindt, laat het ons weten! 

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven