Case

200+ downloads via LinkedIn

Benchmarkonderzoek door prospex

De uitdaging

Siemens is op zoek naar een nieuwe manier om met haar markt in gesprek te gaan. En wil graag aan tafel bij bedrijven die zich willen ontwikkelen tot een digital enterprise. Ze zien het nut van social selling in en vinden het een goede route.

Om als marktleider kennisleiderschap te claimen op het gebied van Smart Industry 4.0. Terwijl ze tegelijkertijd afspraken maken met potentiële klanten.

Vanuit deze gedachtegang koos Siemens ervoor om samen met ons een content marketing campagne op te zetten.

Wie is Siemens Digital
{Industries}?

Siemens Digital Industries is een invloedrijk technologiebedrijf en ondersteunt bedrijven in de maak- en procesindustrie bij hun digitale transformatie. Met software, automatiserings- en digitaliseringsoplossingen zijn deze bedrijven in staat hun productieprocessen te versoepelen. Maar ook om de time-to-market van innovaties en nieuwe services te verkorten.

“De samenwerking met prospex heeft ons op verschillende manieren een stap verder geholpen. Zo hebben wij gezamenlijk een benchmark onderzoek uitgevoerd in zowel Nederland als België, waar interessante inzichten uit zijn voortgekomen, die we hebben gedeeld met onze doelgroep. Mede hierdoor zijn wij en onze partners in beide landen in gesprek gekomen met kansrijke nieuwe prospects. Het op een andere manier aan tafel komen en in gesprek gaan over de concrete uitdagingen van klanten wordt zeer gewaardeerd door de markt. De aanpak van prospex laat zien dat er veel mogelijkheden zijn voor marketing en sales om elkaar te versterken.”

Patrick Fokke // Vice President & Managing Director - Siemens Digital Industries

~Aanpak~ vanuit Prospex

We gaven antwoord op het verbeteren van leadgeneratie met een benchmark gebaseerd op een combinatie van telemarketing, online onderzoek, social media en e-mailmarketing. In vijf heldere contactmomenten leggen we contact met de doelgroep en zetten we de experts van Siemens warm aan tafel.

Met de benchmark Smart Machine Industry onderzochten we wat de status en plannen van machinebouwers uit Nederland en België zijn bij hun digitale transformatie.

De onderwerpen

  • Welke strategie vormt het vertrekpunt van hun digitale transformatie?
  • Welke stappen heeft men inmiddels gezet en wat zijn de plannen?
  • Richt men zich voornamelijk op de kosten of (ook) op de klanten?

Het onderzoek is tweemaal in Nederland en éénmaal in België uitgevoerd. In totaal zijn meer dan 1000 organisaties telefonisch uitgenodigd om mee te doen en hebben er 250+ beslissers deelgenomen

Feiten & Cijfers
200+

aanvragen voor download van het rapport

Feiten & Cijfers
600+

MQLs & SQLs

{Marketing} PR

Het meest nieuwswaardige resultaat uit het benchmarkonderzoek is vertaald naar prikkelende persberichten om behalve organisch ook maximaal met earned media aandacht te krijgen. Diverse media hebben aandacht besteed aan het onderzoek waaronder engineersonline.nl, CAD-Magazine en Link Magazine.

Resultaten content

Ruim `200+` trendrapport `downloads`

Het trendrapport werd via de betaalde en organische weg gedownload.

Meer dan `5.000` views

De managing director van Siemens, Patrick Fokke, roept in een social video geïnteresseerden op het trendrapport te downloaden. 88 mensen hebben de video geliked en ruim 80 mensen hebben een comment achtergelaten.

Onze succescases