Nieuws

ProSpex biedt werkloze ouderen weer een kans op de arbeidsmarkt

“Bij ProSpex denken wij niet in leeftijden. Ons team van professionals is zeer gemêleerd wat leeftijd betreft. Wij hechten namelijk meer waarde aan kennis en ervaring, doorzettingsvermogen en overtuigingskracht. Oudere werknemers kunnen zich gemakkelijker verplaatsen in de zakelijke doelgroep. Daarnaast hebben zij ook de juiste arbeidsethos waar we bij ProSpex naar op zoek zijn. Daarom vinden wij het belangrijk dat deze mensen nog een kans krijgen op de arbeidsmarkt. Dat deze grote groep ouderen nu thuis zit is pure kapitaalvernietiging,” aldus Maxim Spek, directeur van ProSpex.

B2B-telemarketingspecialist ProSpex biedt hoogopgeleide werkloze ouderen met geruime werkervaring de kans om weer aan de slag te gaan. Het feit dat 50+ers maar moeilijk aan een baan komen vindt ProSpex pure kapitaalvernietiging. Deze workforce van 45+ krijgt bij ProSpex juist de mogelijkheid om hun kennis en ervaring te delen met startende telemarketingspecialisten en vormen daardoor een grote meerwaarde. Zowel in Nederland als in Spanje, waar de werkeloosheid een zeer actueel thema is, zijn oudere werknemers bij ProSpex van harte welkom. Bij ProSpex werkt inmiddels een groot aantal 45-plussers en naar verwachting zal dit aantal de komende jaren sterk toenemen.

Kapitaalvernietiging

Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat de werkloosheid onder ouderen (45- tot 65-jarigen) fors is opgelopen de laatste jaren. In Nederland staan op dit moment 173.000 werkloze 45-plussers, waarvan een groot deel met een flinke rugzak aan kennis en ervaring, op straat. Deze groep komt door verschillende barrières en vooroordelen (te duur, te vaak ziek en onvoldoende flexibel) moeilijk weer aan het werk. B2B-telemarketingspecialist ProSpex speelt hier op in door oudere werknemers de kans te bieden op een plaats in de arbeidsmarkt. In Nederland en Spanje, waar de werkloosheid de afgelopen jaren sterk is toegenomen, geeft ProSpex 45+ers een nieuwe kans.

“Bij ProSpex denken wij niet in leeftijden. Ons team van professionals is zeer gemêleerd wat leeftijd betreft. Wij hechten namelijk meer waarde aan kennis en ervaring, doorzettingsvermogen en overtuigingskracht. Oudere werknemers kunnen zich gemakkelijker verplaatsen in de zakelijke doelgroep. Daarnaast hebben zij ook de juiste arbeidsethos waar we bij ProSpex naar op zoek zijn. Daarom vinden wij het belangrijk dat deze mensen nog een kans krijgen op de arbeidsmarkt. Dat deze grote groep ouderen nu thuis zit is pure kapitaalvernietiging,” aldus Maxim Spek, directeur van ProSpex.  

Over ProSpex

ProSpex is marktleider op het gebied van business-to-business telemarketing. Sinds 2007 faciliteert ProSpex de zakelijke markt van ‘leads’, oftewel aanleidingen tot verkoopgesprekken. De klanten van ProSpex lopen uiteen van kleine tot (middel)grote bedrijven, waaronder Microsoft, T-mobile, Randstad en KPN. Voor meer informatie zie www.prospex.nl 

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven