Publicatie

De Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2017

Wat doen succesvolle B2B marketeers slimmer?

Meeliften of achterblijven?

Voor het 7e jaar op rij heeft ProSpex de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark uitgevoerd. Dit jaar hebben we onderzocht wat succesvolle marketeers slimmer doen om het maximale te halen uit het economisch herstel. Wat zijn de drivers voor groei? Welke onderdelen van je marketing- en verkoopmix kun je verbeteren? Hoe ver is zakelijk Nederland met de adoptie van Marketing Automation of Account Based Marketing?

Op deze vragen en meer geeft de Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark 2017 antwoord.

Een greep uit de resultaten

  • De overstap naar Content Marketing zet door. Inmiddels zet 72% van de respondenten actief content in voor hun marktbewerking. Dit was vorig jaar nog 48%.
  • Bijna 50% maakt daarbij gebruik van Marketing Automation. De meest genoemde doelstelling van Marketing Automation is omzetgroei door leadgeneratie.
  • Met het nieuwe fenomeen Growth Hacking worden nu nog vooral experimenten gedaan. We zijn benieuwd wat dit volgend jaar gaat zijn.

Lees alle uitkomsten en andere visies van vakgenoten. Krijg inzicht in de drivers voor groei en hoe deze in te zetten in je marktbewerking.

Vraag het benchmarkrapport nu aan

Meer weten?

Er gaat niets boven persoonlijk contact.
Wij maken graag eens kennis.

Maak een afspraak

Naar boven
Sluiten

Publicatie

De Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2017

Wat kun jij leren van andere succesvolle B2B marketeers?